torsdag den 16. april 2015

14. april 2014 - Hviledag

Det er alt for lidt med en hviledag hver syvende dag, hvis man er på MC-ferie. Jeg trængte i hvert fald til at slappe af i rø.... Rejsen skulle faktisk være en slags Camino for mig, med tid til eftertanke. Man kan tænke meget på en motorcykel, men man bliver hele tiden forstyrret af lastbiler og andre trafikanter, Derfor en dag uden MC. Jeg trissede efter morgenmaden ned til Annunciate for at se, hvad den bød på. En lille forkølet købmand med noget meget gammelt shampoo, men et par øl havde hun da. Hun fik tid til at tage mod min bestilling, da hun endelig var færdig med at få og give alt sladderen i byen til en ældre dame.
Der er mælkebøtter mellem vinstokkene. "Det ser meget økologisk ud", som min mindre økologiske bror ville have sagt. Men pænt så det ud. Lidt frokost på terrassen og så time til halvanden i hængekøjen. Jeg er ikke SF'er længere, men hængekøjen er stadig god. 

Klokken lidt i fire kom herren i huset og spurgte om jeg havde tid til en vinsmagning af husets økologiske vine. "Altid", svarede jeg og gik ned i smagerummet. Det viste sig at være husets ansatte, der var bedre til engelsk, der forestod smagningen. Vinene var selvfølgelig gode og det viste sig, at de bliver importere af La Cave i Them. Jeg ringede til ham, for at spørge om han solgte til private, hvilket han gør. Samtidig kunne han så fortælle, at han importerer vine fra en producent fra Cotè Rotie lige syd for Lyon. Jeg skal jo op ad Rhone, så det ligger på vejen. Han ville advare producenten om, at jeg kom, så det gør jeg nok.

Nu gik jeg så op til La Morra for at få en pizza. Jeg skulle da have en pizza inden jeg forlod Italien.

Her forsår man, at at Piemonte betyder
"Ved foden af bjergene"
Det var blevet mørkt, da jeg gik ned til mit værelse. Der et hav af lys over Barolos bakker. Jeg gik træt i seng.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar