tirsdag den 14. april 2015

12. april 2015 - Nyt hotel

Udsigt fra La Morra
Endnu en kold nat var ovre. Det er sgu ikke rigtig ferie, men jeg sov da til kl. 9, nok mest fordi jeg havde beholdt tøjet på.  Jeg var lovet en vinsmagning på stedet kl. 14:30. Tiden inden ville jeg bruge i La Morra, som nok er det højeste punkt i området. Det giver selvfølgelig en fin udsigt. Jeg kørte via Barolo, hvor det viste sig at være spærret pga en slags festival.
Udsigten er altså fantastisk. Jeg tror ikke, at der et andet sted med så bløde bakker. Det skulle da lige være Mols. Jeg trissede ned til kommunens smagemuseum. En kunstner udstillede mellem flaskerne, men det vigtigste var selvfølgelig smagerummet. Her mødte jeg et danskt pensionistpar fra Als. De var på indkøb. Her lærte jeg, at selvom jeg synes, at vinene er dyre her, så er de endnu dyrere i Danmark. 200kr. I Italien; 800 i Danmark. De boede på et B&B hos en dansk dame i Annusietta. Kunne jeg få et værelse der? De mente det, men var ikke sikker. Nå, jeg fandt et sted med frokost. Salat og Mozzarellaost. Smager altså fantastisk, og så en Barberra til. Efter frokosten trillede jeg derned, men alt var desværre optaget. Jeg blev henvist til et sted lidt nærmere La Morra. Her fik jeg et værelse. Nu er jeg ikke særlig bekendt med B&B, men hotellerne har i hvert fald fået skarp konkurrence. 60€ pr. nat, med morgenmad.
Jeg kørte tilbage til teltet på Cascina Ballerin. Jeg skulle være klar til smagningen kl. 14.30 dansk tid. Det viste sig at være 14.50 italiensk tid. De besøgende kom dryssende efter 14.30. Det var rejseansvarlige, der var rundt for at smage vine. Jeg kom hurtig i snak med en dame, som fra det nordligste Italien. Hun anbefalede vældigt området og dets vine. Hun mente absolut jeg skulle komme til en messe i Milano, hvis tema var bæredygtighed. Jeg får no ikke "tid", men jeg anbefalede til gengæld Samsø. Vi udvekslede visitkort og jeg tog et billede af hende, som jeg lovede at e-maile hende. Jeg gik tilbage til teltet for at pakke det sammen. Pludselig råbte nogle bag ved. "Arrividerzi, Jens" De to venner fra smagningen vinkede farvel. Jeg skal altså lære at styre min charme ;-).
Terrassen på Erbaluna
Jeg flyttede ind i værelset hos Erbaluna. De producerer økologiske vine og de er vældig flinke. Jeg sad og nød udsigten over et glas vin og lidt musik, da herren i huset kom og skænkede et glas hedvin og en par stykker mørk chokolade. Det var en meget speciel hedvin. Der måske lidt kanel eller kardemomme i vinen. Jeg kom i hvert fald i julestemning. Den passede fint til chokoladen. Jeg trissede i seng allerede ved 22-tiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar